4 januari 2012

Nyårslöften 2012

Inför 2012 hade jag klurat ut två stycken löften. Båda i samband med graviditeten kan man säga;)
  1. Det allra vanligaste, att äta nyttigt och börja träna mer. Äta nyttigt kör jag på nu, vill inte samla på mig massa onödiga kilon som är jobbiga att träna bort sen när bebis kommit. Och jag har som mål att springa Göteborgsvarvet 2013:) Springa tycker jag är skitkul så det är bara att ta mig tiden att springa.. Chansar att lillebebis kommer få hänga med på en och annan runda;)
  2. Att bli mer ekonomisk! Nu ska jag ju vara mammaledig i ca 1,5 år med lillebebis och det blir man ingen miljonär av, så jag ska tänka ut bra sätt att spara pengar och inte överköpa! Blir ju lite billigare med barn nummer två när man redan har massa saker. Många bra basplagg, bilstol, spjälsäng (ska köpa ny till elias bara;) och leksaker har vi redan i överflöd.. Sen ska jag bli duktig på att storhandla! skriva en lista över veckans måltider och handla allt på en gång! Baka eget bröd mm. 
Här bjussar jag på veckans mat!
  • Måndag-Kycklingwook och ris
  • Tisdag- Fläskkarré, klyftpotatis, broccoli och apple crush (recept coop)
  • Onsdag- Pannbiff, potatis, stekt lök och gräddsås
  • Torsdag- Kycklingfilé med soltork.tomater,purjo och champion fyllning och ris
  • Fredag- Egna Hamburgare, Dessert- vit chokladmousse med passionfruktssås
  • Lördag- Fisksoppa med potatis och vitlöksbröd
  • Söndag- Fläskytterfile och potatisgratäng, sallad

Inga kommentarer: