9 november 2012

Hjärtekatten

Åh detta är det finaste projektet på länge! Deras mål är att alla hjärtsjuka barn i Sverige ska få just en sån här katt, virkad efter just detta mönstret. Och det är bara från frivilliga som vill virka och ge. Så jag tog mig an uppgiften, gillar att virka amigurumis. Blev en grön vit kissekatt gjort i babygarn så den blev liten o söt. Ska försöka få till några flera när jag får lite tid över( ha ha jag är småbarnsförälder då har man ju typ ingen "tid över") Får helt enkelt ta mig tid! Det är avkopplande att virka tycker jag, trevligt kvällspyssel:) Tänkte jag kunde lämna av dom på drottning Silvias barnsjukhus nästa gång vi är på kontroll med Levis öga, om något halvår. Hoppas det har blivit några fler då.

Här är sidan med mönster till katten om du blir sugen på att göra en själv.
http://hjartekatten.blogspot.se/p/sa-har-virkar-du-din-hjartekatt.html?m=1

Inga kommentarer: