28 april 2013

Spindelmannen tårta gånger två!

Idag är mammas stora kille sjuk, inatt fick han feber och han är hostig.. Så här har inte hänt så mycket idag, så jag tänkte visa Elias födelsedags tårtor:) jag älskar att baka och dekorera tårtor! Så kul att jobba med sugarpaste, man kan göra så mycket! Så här kommer bilder på tårtorna, kanske kan jag inspirera någon:)

Första tårtan är marängbottnar och mellan har jag tagit ett bigpack med vaniljglass och tryckt ner i en rund form fryst den och delat den i mitten. Sen världens godaste kolasås: koka en burk med kondenserad mjölk i ca 2-3 Tim, ooo så gott:) sen varvar man maräng, glass, kolasås och grädde på toppen, enkelt och barnsligt gott! Spindelnätet är choklad jag har smält och gjort i det mönstret och spindelmannen har jag format i sugarpaste. Den blå är köpt på panduro och röda och svarta är hemmagjord sugerpaste som jag färgat med panduros hushållsfärger.

Tårta två är sockerkaksbottnar med lemondcurd och hallonmousse, grädde på och sugarpaste dekor.













Inga kommentarer: