31 januari 2012

Flaggspel!

Passar på att slänga in ett till inlägg nu när lilleman sover och jag har lite tid:) Har alltid tyckt att flaggspel att så fint i barnrum, men så har min symaskin bråkat med mig och nu är den helt sönder, så jag har inte kunnat sy någon. Men så funderade jag på om det hade funkat med något annat material och när jag var och handlade hittade jag något som passade perfekt! Mjuka bordstabletter, på coop hade dom prickiga tabletter i härliga färger för bara en tia styck, som hittat! Så jag köpte en grön och en svart.
  • Gjorde en mall och målade ut flaggorna på baksidan av tabletterna
  • Klippte ut
  • Sen tog jag ett grönt sidenband har hade liggandes hemma(från Panduro) och bara häftade fast flaggorna med vanlig häftapparat.
Tyckte resultatet blev riktigt bra, och enkelt och billigt var det:) Den hänger nu i lekrummet nere. När Elias nya rum är klart får det bli en dit in också, fast i blått som passar bättre. Blir ju kanonfint att hänga fram såna här på kalas. Enda nackdelen med denna modellen är att baksidan är hel vit, men ska man ha den hängandes tvärs över ett rum kan man säkert limma fast en likadan flagga på baksidan.

1 kommentar:

Sandra - denomsandra.blogg.se sa...

Jättefint! Kanske man ska göra själv, fast vi har inget barnrum och jag måste nog övertyga sambon först hihi.
kram