31 januari 2012

Sjukstuga!

Bilder från Lördagens pulkapromenad :)
Idag är det egentligen dagisdag för Elias. Och det hade varit skönt med några timmars vila, eftersom natten har varit kaos. Elias som oftast sover hela natten igenom har vaknat 5 gånger och bara varit ledsen och inte kommit till ro. Tänkte först att han kanske har ont i halsen. Jag är förkyld och har ont i halsen och Elias har varit lite snorig och haft lite hosta men inget han har mått dåligt av. Men idag upptäckte jag att han har någon infektion i höger ögat:( Mammas älskling! Säkert det som har irriterat honom i natt. Så det blir till att stanna hemma från dagis och ha en lugn dag hemma:) Och Elias var också trött efter nattens övningar, han la sig i sitt tält alldeles nyss och slocknade med en gång, så nu ska han få sova av sig.

Usch, nu hör jag hur min lilla älskling ligger och hostar. Ett mirakel att han inte vaknar av det. I stunder då han mår dåligt önskar jag alltid att det bara skulle hoppa över till mig så att han slipper det onda och jobbiga..

Inga kommentarer: