22 februari 2012

Bebis säng är redo!

Nu är vår spjälsäng helt redo att ta emot en liten bebis. Den är som sagt ärvd av storebror Elias. Det är ikea´s spjälsäng  "Hensvik". Och nu har jag äntligen fått skruvat upp sängen i högsta läget och bäddat rent. Sen har jag "pyntat" spjälskyddet lite, det är ett vanligt svart skydd som hade små svarta band att knyta fast med, men det tyckte inte jag var så snyggt. Så jag köpte ett fint svart tunnt band som jag klippte till i bitar och brände ändarna så dom inte skulle repa upp sig. Sen sydde jag bara fast dom och knyt söta rosetter runt spjälorna istället:) En sänghimmel har jag knåppat ihop också av ikeas gardin "Lill". Satte två vajrar i taket och trädde på gardinerna på var sin, fungerade fint:)



Speldosan Frasse sitter och väntar på att bli dragen i svansen;)
 
En riktigt gosig filt ligger också där och väntar:)

Inga kommentarer: