22 februari 2012

Drömrulltårta och söta maränger.

I Förmiddags passade jag och lilleman på att baka lite. Vi gjorde Robins favorit, drömrulltårta. Jätteenkelt och gott, är chokladrulltårta med smörfyllning. Och till smörfyllningen skulle man ha 3 ägg-gulor, och jag ville inte bara slänga vitorna så vi vispade ihop maränger av dom och ugnen var ju ändå på;)
För att snygga till marängerna testade jag att dela upp smeten i tre och droppa i några droppar karamellfärg och försiktigt bara röra ett varv så att det blir färgade streck. Man får vara väldigt försiktig för färgen vill gärna färga all smet och jag ville bara ha streck. Blev söta tycker jag, funderar på att göra till Elias kalas eller något?


Inte helt fel att fika med en vanlig Onsdag:)


Söta maränger i härliga färger!

Detta är en gammal bild från en alla-hjärtans-dag då jag också bakat drömrulltårta. Då dekorerades den med att jag klippte ut alla bokstäver för JAG ÄLSKAR DIG, la på tårtan och pudra floursocker över. Sen spritsade jag ut små hjärtan och ett stort med rosa kristyr och dekorerade runt texten. Lite pilligt men väldigt uppskattat;)